یک کوهنورد ۶۳ ساله به دنبال سقوط بهمن در ارتفاعات توچال که دیروز رخ داد، کشته و یک مرد ۴۵ ساله مصدوم شد. این حادثه در مسیر برگشت و بین ایستگاه ۵ تا ۲ رخ داد.

بهمن

به گزارش همشهری آنلاین، خبرها دیروز حاکی از این بود که ۴ نفر در بهمن توچال گرفتار شدند، اما رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران و رئیس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی اعلام کردند که آمارِ دو نفر درست است و از این دو نفر نیز آن که جان خود را از دست داد، از کوهنوردان باسابقه توچال بود.

این کوهنورد «علاء‌الدین جمالی» نام داشت و پیش از ظهر دیروز همراه کوهنورد دیگری از نزدیکی ایستگاه ۵ توچال در حال صعود بودند که گرفتار بهمن شدند و در این حادثه کوهنورد جمالی جان خود را از دست داد.

حمید مساعدیان، رئیس امداد و نجات فدراسیون کوه‌نوردی درباره علت وقوع این حادثه گفت: حادثه بهمن در حوالی ایستگاه ۵ تله کابین توچال رخ داد و متاسفانه فرد حادثه‌دیده پس از بیرون کشیده شدن از زیر بهمن و ۴۵ دقیقه عملیات احیای قلبی ریوی، جان خود را از دست داد.

مساعدیان گفت:‌ بهمنی که در توچال ایجاد شد، زیر شیب ۲۵ درجه بود و یکی از کوهنوردان به اشتباه برای میانبر از این شیب اقدام به صعود کرد. یعنی درواقع مسیر نادرستی را برای کوهنوردی انتخاب کرد. ۲ کوهنورد هم همراه او بودند و با فاصله از هم حرکت می‌کردند. اما فقط یک نفر دچار حادثه بهمن شد.

او اظهار کرد: در خبرهای قبلی منابع هلال احمر تعداد افراد درگیر حادثه بهمن ۴ نفر گزارش شده بود اما دو نفر درست است. یک نفر از این دو نفر صرفا در صحنه بهمن حضور داشت و درگیر بهمن نشد.

کد خبر 473763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha